Revelstoke en Field.

1 juli 2016 - Improvement District No. 9, Canada

Een overnachting gehad in Revelstoke. Simpele camping, maar de volgende ochtend zouden we weer vroeg aanrijden naar Field. Wel nog 's avonds vuurtje gestookt maar door de muggen naar binnen gejaagd.
Volgende dag weer vroeg wakker en door naar Field, Kicking Horse Campground.
Wat een mooie tocht, dwars door de Rocky Mountains, door mist en langs rivieren. Weidser kan volgens mij niet, maar dat heb ik al vaker gezegd. Dwars door Glacier National Parc. Inmiddels ook een andere tijdzone in, 1 uur later is het hier, dus nu 8 uur vroeger dan de Nederlandse tijd. Via Golden, weer een tankstop, dat doen we ongeveer elke 2 dagen, door het Yoho National Parc naar onze camping.
De camping was niet te reserveren vanuit Nederland. Maar omdat het komend weekend een feestweekend is, werden wij al gewaarschuwd dat dit misschien niet ging lukken. En inderdaad, bordje Full stond er. Charme van Ton hielp helaas niet, zie foto. De vriendelijke eigenaar verwees ons door naar Monarch, een campground zonder faciliteiten en ook wie het eerst komt, heeft het eerst plek. En zo was het. De toilet is gewoon een Pittoilet. Een container waar alles gewoon de grond in stort. Nou voor een nachtje oké. Wij hebben een RV van alle gemakken voorzien, echter nu ook geen Wi-Fi of elektriciteit.
Gelukkig vandaag een vol programma. Eerst naar de National Bridge, zie foto's. Wat een water en wat een geweld, en last but not least ook nog een bus vol met Chinezen.
Wij weer verder met de RV, ideaal want lopend is dit niet te doen. Op naar Emerald Lake, een ontzettend mooi groen meer, zie foto's.
En het mooiste voor het laatste, de Takakkaw Falls. Een immense waterval, en weer met veel geweld. Hoe dichterbij, hoe kouder en natter.
We hadden nog iets op het oog maar de regen viel inmiddels met bakken naar beneden. Dus terug naar onze simpele stek.
Hier geen Wi-Fi dus mijn verhaal wordt later geplaatst. Foto's dus ook. Morgen, inmiddels is het dan 1 juli naar Banff.

Ter info, ik zie nu dat de data niet allemaal kloppen, maar ja kleinigheidje hou je altijd. Bedankt voor alle leuke reacties.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Colien:
    2 juli 2016
    Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. En mooie plaatjes erbij! Geniet ze!
  2. Henk van Balkom:
    2 juli 2016
    super om dit allemaal te volgen en ook prachtige foto"s geniet er maar van
    zag dat Ton een bootje aan het uit zoeken was denken jullie wel aan de extra kosten
    voor het hier naar toe te brengen!!!!!!!!