13-7-16 Whale Watching en Fisherman's Wharf. 14-7-16 Overtocht naar Vancouver.

14 juli 2016 - Victoria, Canada

Vroeg op. Om 10 uur op de boot. 3 uur varen, op zoek naar orka's en bultruggen. En dat is gelukt. Met meerdere boten op zoek en dan wordt er doorgegeven waar ze zitten, dus iedereen er op af. Ze sprongen overal in het water omhoog, niet vlak voor ons neus maar we hebben ze vastgelegd. Leuke tocht, goed aangekleed want we gingen op volle kracht maar echt leuk om mee te maken. Erna even snel naar de camping, inmiddels echt zomerse temperaturen dus omkleden en met de bus weer terug naar het centrum. Weer fiks eind gewandeld, uit gekomen in Fisherman's Wharf, allemaal woonboten/huisjes. Veel etenstentjes, oesters genuttigd. Er zwommen zelfs zeeleeuwen. Deze verbleven alleen in de haven, krijgen voer, weinig beweging en worden alleen maar dikker. Dit in tegenstelling tot de zeeleeuwen op de oceaan. Echter de orka's weten ervan, zwemmen vanuit zee er naar toe om ze te verorberen. Dit fenomeen zorgt er zelfs voor dat vliegverkeer en bootverkeer wordt stilgelegd. En er vliegen wat watervliegtuigen hier. Echte business. Zelfs vervoer van passagiers naar Airports via deze vliegtuigen vindt plaats.
Uiteindelijk neergestreken bij een gezellige pub. Free Wi-Fi gebruikt en onze benen gestrekt. Lekker uit eten geweest en toen de lange wandeling langs een mooi pad terug naar onze RV.
Morgen de oversteek naar Vancouver, daar nog een nachtje en dan zijn onze 3 weken jammer genoeg voorbij.
14-7-16.
Wekker weer gezet. Met Ferry, nu vanuit andere plaats ( Swartz Bay) en langs allerlei kleinere eilanden terug naar Vancouver. Wat een efficiëntie. Te vroeg en gewoon een boot eerder. Laatste camping ligt midden in Vancouver, Burnaby. Dichtbij onze eindbestemming waar onze trouwe RV ingeleverd moet worden bij Fraserways. Kei mooie overtocht, langs allerlei bewoonde en onbewoonde eilanden. Lekker weer, in het zonnetje op de terras en ook nog gratis Wi-Fi.

1. Ans Bechtold:
    14 juli 2016
    IK hoop dat jullie thuis ook nog een weekje vakantie hebben om bij te komen van alle ervaringen en belevenissen
    Geniet nog ff en goede reis naar huis!
  2. Henk van Balkom:
    15 juli 2016
    Prachtige verhalen en foto"s geniet er nog maar van want het is bijna tijd voor richting
    luchthaven een super goede vlucht toe gewenst en tot op schiphol
    gr.Henk en Ellie