11-7-16 Victoria.

12 juli 2016 - Victoria, Canada

Met Ferry over. Luxe boot, 7 dekken. Restaurant, film, gokhal, winkeltje, luxe stoelen. Wij wat gezeten, buiten gelopen, walvissen gezocht maar helaas. Tocht duurde 1 uur en 40 minuten. Tot de conclusie gekomen dat we geen mensen zijn voor één cruise.
Nog anderhalf uur rijden naar Victoria. We missen nu al de bergen en het weidse. Weg gaat door dorpen en steden, veel auto-industrie, houtzagerijen, wel bergen maar niet met zo immens. Ontzettend veel stoplichten, drukte die wij niet gewend zijn. Even aanpassen.
Uiteindelijk via allerlei wijken op de stadscamping aangekomen. Echt pal naast elkaar, mooi gelegen aan een haven, liggen ook een soort van woonboten maar dan met verdiepingen. Apart. Even bijkomen op onze nieuwe plek. Sanitair ziet er goed uit. Regen onderweg gehad, nu weer droog. Inpakken en te voet naar het centrum van Victoria. Leuke wandeling langs het meer, echter wel een takkenend, 3 kwartier naar de stad. Er varen ook watertaxi's, en natuurlijk ook hier weer watervliegtuigen.
Veel zin om verder de stad in te lopen hadden we niet, gestopt bij een Italiaan en daar lekkere pizza gegeten. En wederom gezellige bediening. Leuke live muziek. Ontspannen sfeertje. Het meisje wat ons bediende kende Nederland ook, was in Amsterdam en Utrecht geweest. Iedereen kent Nederland wel. Maar dreiging zoals IS en vluchtelingen kennen ze totaal niet in Canada.
Toen de lange wandeling weer terug langs het meer. Inmiddels een immens groot cruiseschip aangemeerd. Zal morgen foto maken.
Nu lekker met kop thee aan mijn boek verder. En natuurlijk onze ervaringen van de dag opschrijven. Leuk om straks thuis alles nog eens door te lezen. Morgen starten we rustig op. We zijn hier tot en met donderdag. Moeilijke Wi-Fi hier.
Nu in Victoria, 12/7. Stadswandeling, morgen Whale Watching om 10 uur.

1. Dorien:
    13 juli 2016