11-7-16 Onderweg naar Vancouver Island.

11 juli 2016 - Victoria, Canada

Weer onderweg. Nu ook regen, rijden zo ongeveer door de wolken. Maar gelukkig alleen op dagen dat we aan het rijden zijn, slecht weer. Verder meestal zon, wel bewolkt, maar prima campingweer. Toch altijd rugzak bij met warme kleding, regenjassen en zonnebrand. Gister nog vergeten te vermelden, maar onder de bevolking veel van Indiaanse afkomst. Ook veel bewegwijzering in zowel engels als hun taal, zie foto. Of hier nou echt nog reservaten zijn, kan ik niet terugvinden. Zal dat nog eens uitzoeken of mijn vader eens raadplegen.
Rijden door Squamish, een houtzagerij stadje, zelfs met wedstrijden tussen houthakkers, hun behendigheid testen. De stad ligt aan de Halkett Bay, deze staat weer in verbinding met de Strait of Georgia, die wij met de ferry gaan oversteken. Of te wel de Grote Oceaan. Snel viewpoint Porteau Cove gestopt. Door naar de ferry, die mogen we echt niet missen. Gaat op uur en tijd. Over de route 99 rijden wij door. Ze hebben zowel plaatsborden als ook nog stad of dorp in een grote steen gegraveerd bij het begin van de plaats. Apart. Helaas geen foto. Bijna bij veer en jawel: ONGELOFELIJK BOVEN OP EEN BERG, BOVEN DE SNELWEG 4 ZWARTE BEREN. MOEDER BEER EN 3 JONGEN. Echt het verkeer raast gewoon onder hen door. Doet ze niets. Nou onze score op 10 zwarte beren. Foto's maken lukt echt niet, het gaat allemaal zo snel.

Even zoeken nog naar de juiste afslag en de juiste baan, maar met hulp van attente Canadezen ambtenaren, rijden wij zo alle wachtenden voorbij tot aan de boot. Dat heb je als je gereserveerd hebt vooraf. Ongelooflijk. Wat een efficiëntie. En netjes op tijd! Nu wachten tot we er echt op mogen. Wordt vervolgd.

1. Ans Bechtold:
    11 juli 2016
    Zo ik ben er ook
  2. Ans Bechtold:
    11 juli 2016
    Er ging even iets fout! Paar dagen druk geweest maar net weer zitten genieten van jullie belevenissen en prachtige foto's. Wat een geweldige vakantie, daar wordt nog heel lang na genieten!
    Wel zo slim om geen toenadering te zoeken met de beren haha. Zijn erg groot Geweldig om tussen die prachtige bergen te vliegen, alhoewel Ingrid wel een beetje benauwd keek op de foto. Maar zoiets mag je idd niet missen! Geniet van jullie laatste week.
  3. Minge:
    12 juli 2016
    En weer beren goed hoor ,,, wat een reis toch , ge kunt er een boek over schrijven , have fun xxx
  4. Henk van Balkom:
    12 juli 2016
    jonge,jonge wat een schitterende verslagen van jullie reis en ook prachtige foto"s
    dit is iets om nooit te vergeten geniet er nog met volle teugen van want hoe vervelend ook
    schiphol lonkt
  5. Colien:
    12 juli 2016
    Jee, die vlucht met het watervliegtuig, wauw, wat lijkt me dat geweldig! Jullie genieten echt met volle teugen, en de liefde is maar weer eens beklonken door in dat vliegtuig op het water en in de lucht te stappen!